Google רוכשת מעל 1,000 פטנטים ב-IBM

האם גוגל מתחמשת?, נראה שכן: עפ"י Bloomberg האחרונה רכשה מעל 1,000 פטנטנים מחברת IBM – כנראה מתוך נסיון לחזק את הגנותיה כנגד ריבוי תביעות הפטנטים, ההולך וגובר, של חברות טכנולוגיה מתחרות. הפטנטים שנרכשו מכסים מגוון נושאים: החל מיחסים בין בסיסי-נתונים, תיכנות תלוי-אבוייקטים ועד שרתים, טכנולוגיות ניתוב, זיכרונות ומיקרו-מעבדים.

לאור ההצלחה לה זוכה מערכת ההפעלה הניידת של גוגל, נראה כי חדשות לבקרים אנו מתעוררים לידיעה אודות תביעה כזאת או אחרת שהגישה חברה מתחרה כנגד יצרנית מכשירים מבוססי אנדרואיד כמו סמסונג ו-HTC, ההסכם והידוע והמושמץ ביותר הוא של מיקרוסופט מול HTC, שבו על-פי ההערכות הסכימה HTC לשלם 5 דולר לענק מרדמונד עבור כל מכשיר אנדרואיד שנמכר.
פרשנים העריכו כי מכירת מכשירי אנדרואיד של HTC מניצבה למיקרוסופט יותר כסף מאשר מכשיר Windows Phone.
בנוסף נגד גוגל מתנהל מאבק משפטי נוסף בו חברת אורקל, שרכשה את סאן ואת הפטנטים שלה תובעת את גוגל בטענה שהפרה בזדון פטנטים של ג'אווה ויישומם במערכת ההפעלה אנדרואיד.

כאשר גוגל השתתפה במכרז הפטנטים של חברת נורטל, שכלל אוסף של 6,000 פטנטים, הודיעה כי ביקשה לעשות זאת על מנת להגן על עצמה ויצרניות המכשירים המשתמשות באנדרואיד כנגד תביעות מעיין אלה. כידוע החברה הפסידה במכרז לאחר שמיקרוסופט, אפל ו-RIM חברו יחדיו לקבוצת רכישה אחת ורכשו את הפטנטים בסכום של 4.5 מליארד דולר.
לכן הרחבת שיתוף הפעולה עם IBM נראה כצעד הגנתי מתבקש אשר ייסיע לגוגל ויצרניות החומרה השונות להתמודד כנגד גל התביעות.

מקור: Bloomberg.

אודות שושו השועל

Technology reporter at Tgspot and co-hosting The G3 Show. Love fitness, gadgets, gaming and all in between.

פורסמה ב-31/07/2011, ב-חדשות ותויגה ב-, , , , , , , , . סמן בסימניה את קישור ישיר. השארת תגובה.

כתיבת תגובה